söndag 30 januari 2011

Jag vill cosplaya!

För ett tag sen bestämde jag mig för att jag ville åka på UppCon 11 och cosplaya. Den drömmen blev krossad direkt. "Du är för liten för att åka på ett sånt stort konvent! Och vem skulle följa med dig, hade du tänkt?"
Som sagt tidigare, det SUGER TOTALT att vara tolv. Det är en jävla mellanålder där man väntar på att bli tonåring och få vara med på olika grejs. Ungefär som när man är sjutton och väntar på att bli myndig.
Men aja. Jag har bestämt mig att jag ska göra en cosplaydräkt. Karaktären jag ska cosplaya heter Neji Hyuuga, killen på min bloggbakgrund. Liksom, pannbandet är inte särskilt svårt att fixa, det kan man ju sy själv. Men Byakugan-linser och kläder blir svårare. Kanske måste tona håret mörkare för att verkligen se ut som honom.
Och tona håret är något jag verkligen vill. Antingen svart eller riktigt svartbrunt. Eller rödaktigt.

Det var allt för den här gången. Håll utkik efter nästa uppdatering!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar